Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym

Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym

Korzystna oferta private blog network.

Aby odbiorca wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale też postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – łatwe zdobywanie sporej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, bo są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są często stosowane jako komponent złożonej strategii marketingowej, co warto mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość utworzenia sporej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie dodane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, adres e-mail czy telefon oraz pełna nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, wpis w internetowym rejestrze biznesowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Druga skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, rzetelne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z doradztwem finansowym, zdrowiem oraz bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Post Author: