Krótko o pozycjonowaniu

Krótko o pozycjonowaniu

Poznaj więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron internetowych

Istnieją 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Jeżyce”)
– miasto (“siłownia Kraków”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów mieszkających w tym samym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny model pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki należytemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom G42 czarna,
– telefon LG K40 biały,
– buty Nike Tanjun białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne zwłaszcza dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Matki lub Tłusty Czwartek. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź zmienioną treść strony.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Post Author: